Luisterend Oor
We hebben allemaal wel eens behoefte aan een luisterend oor. Waar mensen werken, kunnen nu eenmaal spanningen ontstaan. Soms is niet duidelijk hoe je een bepaalde situatie het beste kunt oplossen. In deze zoektocht bieden we met het Luisterend Oor ondersteuning.
Wat is het Luisterend Oor?
Het Luisterend Oor (LO) is er voor alle medewerkers van bij ons aangesloten organisaties. Onze functie is het ondersteunen van de dialoog. Ben je in een lastige situatie beland, loopt de communicatie niet meer vloeiend of wil je met iemand sparren voor een belangrijk gesprek? Dan biedt het LO ondersteuning, advies en geeft begeleiding. Het kan bijvoorbeeld gaan om een situatie tussen medewerkers, een manager en een team, of een manager en een directeur. Iedereen kan een beroep doen op het LO.
Wat doet een Luisterend Oor?
In het eerste contact met het LO wordt er aandachtig geluisterd naar jouw verhaal. Dat geeft de gelegenheid om te vertellen wat de omstandigheden zijn en wat daarin belangrijk of ingewikkeld is. Gezamenlijk verkennen we vervolgens wat de beste vervolgstap is. Het kan zijn dat je met tips en adviezen goed geholpen bent en zelf verder kan. Het is ook mogelijk dat een vervolgafspraak gepland wordt om verder met elkaar van gedachten te wisselen. Daarnaast komt het met regelmaat voor dat één van ons mee gaat naar een gesprek of optreedt als gespreksbegeleider. Het doel is altijd om de dialoog met alle betrokkenen te hervinden of te verbeteren.
Contact
Heb je behoefte aan een luisterend oor of wil je meer informatie over het LO? Neem dan contact op.
Het Luisterend Oor is een onderdeel van Vluisteren | vertrouwelijk luisteren
Copyright © Koren Visie 2024 | Webdesign: Design Bakery| Portretfoto’s: Margo de Wijk